MDRAP a initiat procedura de consultare publică pentru Legea privind înfiinţarea şi organizarea Institutului Naţional pentru Administraţie. In acest fel, se face un prim pas pentru realizarea uneia din conditionalitatile ex-ante din Strategia pentru consolidarea administratiei publice 2014-2020.
Institutul National de Administratie a fost infiintat la solicitarea Uniunii Europene, ca o condiţie pentru aderarea României la UE, fiind o măsură de îndeplinit în cadrul procesului de negociere pentru aderare. Cu sprijinul proiectului Phare 2005/017-553.01.03.03.01, Institutul National de Administratie (INA) a contribuit la reforma administrativa din Romania prin imbunatatirea calitatii programelor de formare adresate institutiilor administratiei publice.
Institutul National de Administratie (INA) a fost desfiintat în luna noiembrie 2010, iar INA a devenit Directia de Formare Continuă, în cadrul ANFP.
În contextul condiționalităților ex-ante pentru accesarea fondurilor europene 2014-2020, Guvernul României, în colaborare cu reprezentanții Comisiei Europene a stabilit prin Strategia pentru consolidarea administratiei publice 2014-2020 posibilitatea înfiintarii unei entitati cu atributii în domeniul formării profesionale a personalului din administratia publică, în vederea asigurării coerenței procesului de formare și pentru a corecta neajunsurile sesizate cu privire la procesul de formare, inclusiv de către instituțiile europene.
Interesant de retinut este faptul ca autoritatile si institutiile publice vor avea obligatia sa prevada in buget o cotă de cel putin 5% din cheltuielile de personal pentru realizarea de cursuri si programe de formare se mentioneaza in expunerea de motive publicata pe www.mdrap.ro.
Consulta aici proiectul de lege.