În luna septembrie 2016 va fi stabilit traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti conform declarației lui Cătălin Homor, Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România dată într-un interviu acordat revistei Capital.
În perioada următoare se definitivează traseul pentru loturile 2 şi 3, respectiv pe o lungime de aproximativ 50 de kilometri. CNADNR ia în calcul licitarea fiecărui lot de autostradă aflat pe porţiunea Sibiu-Piteşti.
”Studiul de fezabilitate complet pentru cele două loturi se va preda până la sfârşitul acestei luni. Pentru loturile 2, 3 şi 4 termenul de predare a studiului de fezabilitate este aprilie 2017. Termenul iulie 2016 pentru acest studiu de fezabilitate a fost nerealist, un astfel de studiu de fezabilitate pentru o autostradă care traversează munţii nu se face în câteva luni, trebuie suficient timp pentru obţinerea tuturor informaţiilor necesare pentru finalizarea acestuia”, a declarat Cătălin Homor.
Licitația pentru revizuirea SF-ului pentru Sibiu – Pitesti a fost lansată în iunie 2014 cu o valoare estimată de 11,4 milioane de euro si termene nerealist de mici: 4 luni pentru sectiunile de capat (Secţiunea 1 Sibiu-Boiţa şi Secţiuna 5 Curtea de Argeş-Piteşti), 12 luni pentru restul proiectului (Sectiunea 2 Boiţa-Racoviţa, Sectiunea 3 Racoviţa-Văleni, Secţiunea 4 Valeni-Curtea de Argeş şi Sectiunea 6 DN73C Tigveni-Râmnicu Vâlcea). Contractul a fost atribuit în iunie 2015 pentru o valoare de aproximativ 6,3 milioane de euro.
Într-un raport din 28 iunie 2013, conform Hotnews, JASPERS indica o valoare medie a contractului de circa 32 de milioane de euro, iar in rapoartele ulterioare indica circa 29 de luni ca termen realist pentru realizarea efectivă a SF-ului, cu o perioada pentru proiectare de până la 18 luni.
Chiar dacă CNADNR a lansat procedura de licitație cu utilizarea unor termene nerealiste de elaborare a documentației tehnice, de ce ofertanții au acceptat aceste termene prin depunerea de oferte și ulterior semnarea de către ofertantul câștigător a unui contract de prestări servicii?
Orice modificare a contractului față de clauzele prevăzute ca fiind obligatorii în cadrul documentației de atribuire creează premisele încălcării atât a principiului transparenței cât și a principiului tratamentului egal.